2018: #enkøndebat

Med stærke fortællinger og overraskende facts inviterer bl.a. Cecilie Nørgaard og Mette Korsgaard til debat om en verden, der langfra er lige. Det handler ikke om 'drengene mod pigerne' - men om at sætte fokus på køn som andet og mere en biologiske forskelligheder.
Og her spiller skolen og uddannelsessystemet en central rolle. 

Keynotes 2018

Mette Korsgaard

Min uimodståelige mand... - vi er alle mandschauvinister

Journalist og dokumentarist Mette Korsgaard stiller med udgangspunkt i sin bog 'Min uimodståelige mand - vi er alle mandschauvinister' spørgsmålet: Hvorfor bliver vi ved med at reproducere en bestemt forståelse af mænd og kvinder?, Del 1.
Mette Korsgaard

Min uimodståelige mand... - vi er alle mandschauvinister

Journalist og dokumentarist Mette Korsgaard stiller med udgangspunkt i sin bog 'Min uimodståelige mand - vi er alle mandschauvinister' spørgsmålet: Hvorfor bliver vi ved med at reproducere en bestemt forståelse af mænd og kvinder?, Del 2.
Ning de Corning

Drengene efter pigerne?                  Et historisk perspektiv på køn og uddannelse

Ning de Coninck-Schmidt, professor og skoleforsker, AU folder kønsperspektivet i skolen ud i et historisk perspektiv. 1. del.
Ning de Corning

Drengene efter pigerne?                  Et historisk perspektiv på køn og uddannelse

Ning de Coninck-Schmidt, professor og skoleforsker, AU folder kønsperspektivet i skolen ud i et historisk perspektiv. 2. del.
Cecilie Nørgaard

Hvordan undgår vi, at skolen skaber kønsstereotyper? Del 1

Pæne piger og vilde drenge? Cecilie Nørgaard, Kønssociolog peger på, at skole og dagtilbud er med til at reproducere bestemte og snævre forståelser af, hvordan drenge og piger kan og skal være. Det er et stort problem, som vi bør gøre noget ved... 1. del.
Cecilie Nørgaard

Hvordan undgår vi, at skolen skaber kønsstereotyper? Del 2

Pæne piger og vilde drenge? Cecilie Nørgaard, Kønssociolog peger på, at skole og dagtilbud er med til at reproducere bestemte og snævre forståelser af, hvordan drenge og piger kan og skal være. Det er et stort problem, som vi bør gøre noget ved... 2. del.