Inkluderende fællesskaber

Flere skoler arbejder med NEST og Co-teaching, for at sikre flere børns trivsel i de almene læringsmiljøer. Men bidrager koncepterne til inkluderende fællesskaber, eller skal der andet til?  

Dag

Fredag

Tid

13.00 - 14.00

Sted

Flexika

Vært

Aarhus Universitetsforlag 

Format

Oplæg og paneldebat

Flere og flere skoler og kommuner arbejder med indsatser, der skal sikre, at flere børn kan trives, udvikle sig og lære i de almene læringsmiljøer på skolerne. Men ifølge Janne Hedegaard Hansen kræver det en grundlæggende kulturforandring at rette fokus mod fællesskabet med udgangspunkt i det enkelte barn. Indsatserne skal helt ind i det pædagogiske og didaktiske maskinrum, hvis fx NEST og co-teaching ikke skal blive reduceret til virkningsløse koncepter.

Med afsæt i Jannes oplæg diskuterer panelet, hvordan skoler kan arbejde pædagogisk og didaktisk med viden om børns individuelle og nogle gange særlige behov som udgangspunkt for at planlægge pædagogiske og didaktiske aktiviteter rettet mod fællesskabet.

I panelet kan du møde:

 

  • Regitze Flannov, Formand Undervisningsudvalget, DLF
  • Anna Crawford Kromann, PPR Aarhus Kommune
  • Caroline Holdflod, LL
  • XX, Børne- og undervisningsordfører

 

Moderator: Christina Barfoed-Høj